طب سوزنی جهت کاهش و افزایش وزن

در طب سوزنی شکم سوزن‌های بسیار نازکی به نام نیدل در نقاط خاصی از بدن که عموما محل عبور انرژی‌های خاص بدن هستند، فرو داده می‌شوند. این سوزن‌ها روی گره‌های عصبی موجود در محل وارد شده تاثیر گذاشته و بنا به عصبی که درگیر و فعال می کنند، یک سری واکنش‌های شیمیایی خاص را در بدن ایجاد می‌کنند.

این تحریکات به نوبه خود باعث بروز فعالیت‌های متابولیکی خاصی مانند ترشح هورمون‌های آرامش دهنده برای کاهش فشار عصبی ،استرس و در نتیجه جلوگیری از پرخوری های عصبی و بالا بردن متابولیسم‌های سلولی برای افزایش میزان سوخت و ساز در بدن و در نتیجه تحریک چربی سوزی می‌شوند.

روش دیگری که باعث لاغری شکم و پهلو با طب سوزنی در بدن می‌شود، از طریق تاثیری است که بر معده و دستگاه گوارش می‌گذارد، بدین ترتیب که این سوزن‌ها اعصاب مرتبط با دستگاه گوارش را تحریک کرده و به کاهش کلی اشتها در بدن منجر می‌شوند. این امر در طولانی مدت، نه تنها باعث چربی سوزی در ناحیه شکم و پهلو‌ها، بلکه باعث کاهش وزن کلی در بدن می‌شود.

یکی دیگر از روش های طب سوزنی امبدینگ می باشد .

امبدینگ یا استفاده از نخ لاغری ویژه لاغری موضعی، روشی درمانی در طب سوزنی است. در این روش درمانی، پزشک به جای آنکه از سوزن برای طب سوزنی استفاده کند، نخ لاغری قابل جذب را جایگزین میکند.

این نخ های لاغری از جنس cutgut يا كروميك هستند و در نقاطی از بدن که ویژه انجام طب سوزنی هستند کاشته میشوند. مدت زمان لازم برای جذب این نخ ها در بدن سه هفته است، در این مدت به صورت پیوسته نقاط مرتبط با طب سوزنی را تحریک کرده و کم کم جذب بدن میشوند.

واکنش بدن به نخ های کاشته شده همانند واکنش به طب سوزنی میباشد.

در مدت زمان لازم، فرد دریافت کننده امبدینگ با انجام فعالیت های روزانه نواحی کاشت شده را تحریک میکند و بدین واسطه عمل لاغری را تسریع میبخشد، پس از طی زمان مذکورواکنش بدن به نخ های کاشته شده همانند واکنش به طب سوزنی میباشد.

طب سوزنی گوش برای لاغری

برچسب های گوش تکه چسب های کوچکی است که روی آنها دانه های گیاهی یا آهن ربای ساچمه ای یا سوزن های بسیار ریزی چسبیده است که به گوش بیماران چسبانده می شود. بیمار باید ۵-۱۰ دقیقه قبل از غذا خوردن آنها را ماساژ دهد تا اشتهای بیمار کنترل گردد.

این چسب ها روی نقاط خاصی برای لاغری چسبانیده می شود.

سوالات متداول

طب سوزنی به طور معمول عوارض خاصی ندارد فقط در روزهای اول ممکن است تغییراتی در حال عمومی بدن مانند تغییر در اشتها و خواب و ماسئل روده ای و غیره انجام شود که مسئله مهمی نمی تواند باشد و اتفاقا نشان دهنده این است که طب سنتی دارد کار می کند و باید روزهای اوله را به استراحت پرداخت .

سوزن ها بسیار ظریف هستند به صوری که حتی از سلول های عصبی و حسی هم عبور می کنند بنابراین احساس درد وجود ندارد یا اگر هم باشد خیلی کم به صورت گز گز و یا مورمور است.

5/5
با من تماس بگیرید : 05136232535