مزوتراپی رویش مو

مزو تراپی مو

مزوتراپی (Mesotherapy)، تزریق داروی خاص (مانند ویتامین، آنزیم یا هرمون)، در محل مورد نظر است. از مزوتراپی، برای اهداف مختلفی استفاده می شود. به عنوان مثال، برای تقویت مو (چه بعد از کاشت مو، چه به طور معمولی) یا جوانسازی، کشش پوست یا از بین بردن چربی ها از مزوتراپی استفاده می شود.

استفاده از روش مزوتراپی مو مقادیر کافی از دارو ها و مواد تقویت کننده‌ی رشد مو در محل ریشه‌ی مو تأمین می شود. در هیچ روش درمانی دیگری نمی توان اینگونه مواد مغذی را در محل و دقیقاً به مقدار کافی به ریشه مو رسانید. نتایج حاصل از مزوتراپی برای مو بسیار سریع حاصل می شود و می توان به صورت اختصاصی برای هر فرد ترکیب دارویی خاصی بر اساس وضعیت عمومی و علت ریشه ای ریزش مو  استفاده کرد.  

تزریق مزوتراپی مو چگونه انجام می‌شود

مزوتراپی به طور کلی با دو روش انجام می شود

مزوتراپی مو با سوزن مزوتراپی
مزوتراپی مو با تفنگ مزوتراپی

در یک روش، با سرنگی که سوزن بسیار نازک و کوتاهی دارد، تزریق در زیر پوست انجام می شود. در روش دیگر، از تفنگ مزوتراپی (mesotherapy gun) استفاده می شود. روش دستی مزوتراپی نسبت به روش گان، رایج تر است. بنا بر این، مزوتراپی بدون سوزن انجام نمی گیرد.

هم چنین، روشهایی که در آن، ماده مورد نظر در سطح پوست، مالیده شده و ماساژ داده می شود نیز مزوتراپی به حساب نمی آیند. 

مزوتراپی مو برای چه افرادی مناسب است

تمام افرادی که دچار ریزش مو هستند و یا تار مو های نازکی دارند که نیازمند تقویت باشد می توانند از خدمات مزوتراپی مو بهره ببرند.

افرادی که نسبت به درمان های هورمونی مانند ماینوکسیدیل حساسیت دارند و یا وقت و حوصله‌ی کافی برای استفاده‌ی روزانه محلول ها را ندارند از روش های جایگزینی مانند مزوتراپی برای مو، بهتر و سریعتر نتیجه می گیرند.نتایج درمان مزوتراپی چقدر طول می کشد.

ترکیباتی که برای مزوتراپی به منظور تزریق انتخاب می شوند در هر مرکزی متفاوت خواهند بود و مخصوص هر فردی تهیه می شوند. زمان حصول نتیجه از این روش درمانی به علل ریزش مو و این که تا چه میزان بیماری های زمینه ای در کنار مزوتراپی درمان شوند، بستگی دارد. معمولاً برای مشاهده‌ی نتایج مزوتراپی برای مو، باید دو تا سه ماه صبور باشید تا زمخت شدن و تقویت موها را رویت کنید و پس از آن برای حفظ نتایج درمان طبق نظر متخصص می توانید مزوتراپی را تکرار نمایید.

مزوتراپی مو برای چه افرادی توصیه نمی شود

خانم های باردار، بیماران قلبی، افرادی که مبتلا به سرطان های پیشرفته هستند، افراد دارای سوابق آلرژی شدید، افرادی که داروهای ضد انعقادی مصرف می کنند و افرادی که دیابت کنترل نشده دارند باید از انجام مزوتراپی برای موها پرهیز نمایند.

مزایای مزوتراپی بعد از کاشت مو

مزوتراپی روش مناسبی برای تقویت ریشه‌ی موهای کاشته شده است و پزشکان متخصص کاشت مو معمولاً انجام چند جلسه مزوتراپی پس از کاشت مو را توصیه می کنند. مزوتراپی سبب افزایش خونرسانی و اکسیژن رسانی و در نتیجه سبب تحریک رشد موها می شود.

5/5
با من تماس بگیرید : 05136232535